Thursday 12 February 2015

Novel : Diary of wimpy kid

Assalamualaikum..
Hai. 2 tahun tak update blog fuhhh! Thanks sangat sangat sangat kepada semua yang singgah and tinggal kn jejak kat blog ni. I really appreciate it.  insyaAllah akan singgah2 kat blog korang keh :)

Bila review balik post sebelum ni rasa mcm nak delete je. Hahaha merapu sangat. By the way, sekarang tengah cuti sem, since tak boleh buat part time job sebab sekarang tengah exam muet, maka banyak la masa-masa yang terluang. Sebulan dah cuti and tinggal sebulan lagi. Alhamdulillah a few books dah habis baca. So ok la kan heheeeeheh!

so post ni cuma nak review satu novel yang simple. DIARY OF A WIMPY KID. Bagi aku novel ni tahap budak2 sekolah and sesuai untuk sapa2 yang baru nak belajar english. Word dan ayat yang digunakan sangat lah simple.

Novel ni kelakar, mengisahkan seorang budak bersama Greg Heffley yang di suruh oleh ibunya untuk mencatat setiap yang berlaku ke dalam buku dan berbentuk journal. So banyak la kejadian2 yang kelakar dan merapu dalam novel ni. Kiranya novel ni ala2 diary lah plus ada kartun kartun sikit. So x boring !




 


So ni lah rupa dalam dan luar novel.
Selamat bersantai sambil hirup kopi gitchuww!
XOXO

No comments: