Thursday 17 November 2011

asam pedas keladi. yumyumm


Ohyehhh… assalamualaikum…

Kemarin seharian aku busy and tak sempat nak update blog. Aku pegi jenguk my sis yang demam. Kesian jugaklah dah la pregnant byk pulak dia nak mkn itu ini. Ibu cakap tu dah menjadi adat bila orang pregnant nak mkn itu ini. Bukan sbb org yang pregnant tu tapi baby dlm pewot yang nak mkn and mengidam. Terok jugaklah aku tengok, ntah la aku belum sempat rasa mcm mna pregnant ni so aku dengar je la ibu ckp apa, aku tak nak mengulas panjang sbb nanti jadi dekat aku masa pregnant baru tahu langit tinggi ke rendah..huahua. seram dengar bila orang nak bersalin..

Kakak nak makan pelam and asam pedas keladi. Petang semalam dia col then suruh ibu masakkan. Ohyehhh ngada2 pulak minah tu.. hhaha. Okay ibu ajak pegi belakang rumah kait pelam then ambik keladi. Belakang rumah aku dah mcm kebun. Byk je pokok ibu tanam. Senang kalau nak mkn apa2 ambik je kat situ tak payah pegi market :D

The best experience semalam bila tengok ibu kopek keladi tu. Don’t touch it ! nanti gatal. Memang sangat la gatal okayyy…. sebb tu ibu tak bg aku sentuh keladi tu. Then a few minutes lepas tu kaki aku gatal2, siyes gatal gila oh dammm ! maybe terkena keladi tu masa amik kat belakang rumah.. my leg dah turn jadi merah2.. cisss L

Tapi aku tengok ibu selamber badak je kopek keladi tu. Tak gatal ke tangan ? ibu ckp dia dah biasa. Okaayyy. Ibu mmg syg aku sebab aku suka mkn sayur keladi masak asam pedas. Setiap kali ibu masak mesti tangan gatal2 sebab kopek keladi kn. Rasa bersalah pulak nak mkn keladi lepas ni. * terharu..


asam pedas keladi. *  aku seludup kat google


Tapi aku rasa mushkil seketika, tiba2 kak aku nak mkn keladi ni pesal ? slama ni dia bukan mkn keladi sgt pun kan. Okayyy ni mesti kes baby dlm pewot tu nak mkn masakan feberet cikcik dia. Wahh, mesti muka ikot aku nih.. :D

thanks sudi baca kalau suka like kalau suka suka like and comment, anda amat disayangi oleh tuan blog xoxo...

p/s : cik lappy kena masuk wad utk beberapa hari. tidakkkk !

2 comments:

ummi_norseha said...

sedappppp......my pebret nie

ikha Miyaichi said...

waaa.. sedap kn ?
pebret kite gak :)