Monday 21 May 2012

Hari-Hari update status


Assalamualaikum

Hai kawan-kawan yang cantik dan kachak. Hari ini kita nak cerita pasal facebook. Yess facebook, walaupun aku ni agak ketinggalan arus perdana kan tapi aku tetap juga nak cerita pasal facebook. Sekarang semua guna tweet2 dah kan tapi aku je still tak pandai guna tweet, bukan kata nak tweet ke hape ke tapi tweeter pun takda. hampehh

Ehh kenapa dengan facebook ehh ? ada lagi ke orang guna ?

Ehemm, ada lagi yang guna facebook tau. Tuan punya blog nih antaranya yg setia bersama muka buku :P

Bukan tu yang aku nak story hari ni, semua ni gara-gara status facebook yang melampau-lampau di era global masa kini, tu la sebabnya aku nakkk sangat tulis entry ni. Mungkin juga entry aku ni macam dah lapuk ke kan tapi ni antara opinion aku lah pasal status kat facebook.

1.    STATUS BENGANG TAHAP MAK SINGA

Nasihat aku la untuk orang yang selalu sangat update status maki-maki tak tentu pasal kat facebook tu, please please please jangan on9 if korang dalam MOOD MARAH. Oke ? deal 
Bukan ape, bila kita dalam mood marah haa time tu la yang nak maki semua dlm facebook. Kalau boleh nak mencarut-carut lagi tu. Apa pulak persepsi orang yang tengok status kita tu? Jatuh saham nanti babe especially girl la kan.. 


STATUS CINTAN CINTUN



Ni antara status cintan cintun budak budak sekolah sekarang. Aduss, tepuk dahi tau baca. Bukan apa, aku pun pernah bercinta juga and pernah la wall to wall dgn bf tp bila dah besar panjang ni rasa malu sangat sangat. Orang semua boleh baca kot. Geli geli.. :P

Sometimes kita boleh tengok la status budak budak sekolah yg sedang suam suam kuku ni bercinta dengan status budak yang umurnya 20 tahun ke atas bercinta. Experience aku la, for those yang umur 20 tahun ke atas ni diorang pandai cover tau kat public. For example, gantikan panggilan manja tu dengan “ I you” or “awak saya” . nampak sweet tapi berlapik kan. Nampak lembut je dan tak over extreme sangat. “ muahhh muahhh hughug kiss kiss” tu semua dlm phone or private message je la oke ? hihi


STATUS 27 HOURS


Kedebummm ! jatuh katil. HAHA, sampaikan mandi pun nak bagi tahu org ? nasib baik “u’uh” pun tak pi update status jugak kan.. sekarang kan zaman tweet tweet, so update je tweeter korang 27hours. Biar lebam mata tengok kan…

Apa kata yang tukang update status 27hours ni update status yg ada unsur-unsur religious or kalau tak pun ada la mcm bg advice sikit untuk orang yg baca. At least kita dapat pahala, orang yang tengok status kita pun dapat income kat akhirat nanti. Jangan kisah sangat apa orang nak cakap, kita ustaz ke ustazah ke yang penting kita dah jalankan tugas kita sbgai seorang muslim. As simple as that kan ? 


STATUS “CHECK-IN”


Kita nak bg nasihat sikit kat awak awak semua pasal check-in check-in ni. Bahaya tahuuu.. silap haribulan org senang-senang je nak stalk kita or lebih tragis lagi org senang kidnap kita.  Tak takut ke korang ??

Kita just nak bagi sikit nasihat la yang sukaaaa sangat check in nih, better korang kalau nak check in bila keluar ramai-ramai and ada lelaki. Lagi bahaya if semua yg hangout tu girls. So please be aware girls. Banyak sangat kes rogol la ragut la and yang makin menjadi-jadi sekarang nih kes culik. Jaga-jaga tau korang 


PESANAN KHIDMAT MASYARAKAT : IKHA ZALIKHA <3


No comments: